آشنایی با قابلیت کنترل از راه دور دستگاه های سینگل اسپلیت کمپانی “هایر”
مقدمه
با پیشرفت علم و تکنولوژی دردهه های اخیر و پیدایش نیاز های جدید بشر، نیاز به وجود امکاناتی بیشتر برای انسان به وجودآمده است. همزمان با این نیاز ها، تکنولوژی های جدید نیز به سرعت پدید آمدند. برای پاسخ به این نیازها، تکنولوژی در زمینه سیستم های تهویه مطبوع ساختمان پیشرفت قابل توجهی داشته است.
شرکت تهویه مطبوع هایر در این زمینه با ابداع ابتکارات نو آورانه و متناسب با نیاز های مشتریان درسرتاسردنیا و با ارائه محصولات متنوع و تکنولوژی های فوق پیشرفته فعالیت دارد. شرکت هایر به عنوان یک متخصص و پیشرو در صنعت سیستم های تهویه مطبوع با استفاده از   تکنو لوژی های بی سیم، در راستای آسایش و رضایت مندی هر چه بیشتر مشتریان گام بر می دارد.
معماری و تکنولوژی کنترل از راه دور دستگاه سینگل اسپلیت هایر
در دسته بندی های تهویه مطبوع صنعتی هایر(CAC)، سیستم های سینگل اسپلیت با مشخصات اینورتری (Super Match) قرار دارند که قابلیت نصب کنترل از راه دوررا داشته و به کاربر این امکان را می دهد تا ازهر مکان جغرافیایی، تمامی قابلیت های یک ریموت کنترل معمولی مانند: روشن/ خاموش، حالت های سرمایش/ گرمایش/ فن/ رطوبت گیر/ اتوماتیک (شکل شماره1)، تنظیم سرعت فن (شکل شماره2)، تنظیم ساعت برنامه روزانه و هفتگی (شکل شماره 3)، تنظیم برنامه زمان استراحت (شکل شماره 4) و… را بر روی دستگاه موبایل خود دارا باشند.
بدین ترتیب، امکان کنترل از راه دور برای دستگاه های سینگل اسپلیت اینورتر کمپانی” هایر” فراهم می شود و کاربر می تواند از هر مکان، به تنظیم و مدیریت پنل های داخلی خود مبادرت نماید. این تکنولوژی می تواند کاربردهای متعددی را تحت پوشش قرار دهد. به عنوان مثال امکان مدیریت پنل ها در ساختمان یا ویلاهایی که در فواصل مکانی و شهرهای مختلف هستند، وجود دارد و نیازی به حضور فیزیکی برای مدیریت پنل ها نیست و می توان کلیه تنظیمات سرمایشی و گرمایشی را با برنامه زمان بندی شده، قبل از ورود به ساختمان، انجام داد.

قابلیت کنترل از راه دور بر روی دستگاه های سینگل اسپلیت اینورتر، مستلزم یک دستگاه   Module Wi- Fi،Smart Mobile Device، Wireless Router و شبکه اینترنت می باشد. دستگاه Wireless Router مربوطه باید به اینترنت متصل باشد وSmart Mobile Device نیز باید سیستم عامل IOS یا Android را ساپورت کند.  ابتدا دستگاه Module  Wi- Fiمربوطه را بر روی سینگل اسپلیت نصب می کنیم. سپس آخرین نسخه ازبرنامه “Smart Air ” مربوط به کمپانی “هایر” را بر روی  Smart Mobile Deviceنصب کرده و از طریق Wireless Router شناسایی می شود.

دیاگرام معماری این کنترل از راه دور در )دیاگرام شماره 1 ) قابل مشاهده می باشد:

 

(دیاگرام شماره 1)
نتیجه گیری:  
شرکت هایر، ارائه دهنده محصولاتی با کیفیت و مطابق با استاندارد های روز دنیا می باشد. این شرکت با به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا در جهت آسایش و رفاه هر چه بیشتر مشتریان گام بر می دارد. از جمله تکنولوژی های دیگر شرکت هایر، سیستم مدیریت از راه دور ساختمان (BMS) برای دستگاه های MRV  می باشد که در مقالات بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تهیه کننده: مونا فلاح مهر
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات

2 نظر برای «قابلیت کنترل از راه دور دستگاه های سینگل اسپلیت اینورتر کمپانی “هایر”»

  • اميد اسدي می‌گوید:

    سلام
    من ميخواستم نحوه كاركردن با ترموستات هاير تو داكت اسپيليت رو براي من تشريح بفرماييد

    • nima payandemehr می‌گوید:

      با سلام

      آیا شما از محصولات هایر استفاده می کنید؟
      ترموستات شما از چه نوع ترموستات می باشد؟ دکمه ای یا تاچ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *